هر آنچه برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

www.SeminareMa.com

ما اینجا هستیم تا به شما اجازه ندیم رویا هایتان را فراموش کنید.
وب سایت : www.SeminareMa.com
تلگرام : https://t.me/Seminarema

محبوب کن - فیس نما
پیوندهای روزانه

چگونه عادات جدیدی را به وجود آوریم؟

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۱۵ ب.ظ

الگوی عادت سازی

چقدر طول میکشد که عادت جدیدی را به وجود آوریم؟

این زمان ممکن است از یک ثانیه تا چند سال طول بکشد . تمایلات و احساسات برای کسب اهداف و اتخاذ تصمیمات برای یک موضوع مشخص ، تعیین کننده‌ی سرعت پرورش یک عادت هستند.افراد زیادی در مورد کاهش وزن فکر و صحبت میکنند و میخواهند بع تناسب اندام برسند. این فرآیند ممکن است سال‌ها طول بکشد. اما یک روز پزشک به آن‌ها می‌گوید: « اگر وزنتان را کم نکنید و وضعیت جسمی‌تان را بهبود نبخشید ، در معرض خطر مرگ قرار میگیرد».

فکر مرگ باعث میشود بلافاصله رژیم غذایی بگیرند، ورزش کنند و سیگار را ترک کنند تا به فردی سالم تبدیل شوند. روان‌شناسان از این مسأله به « تجربه‌ی مهم احساسی» یاد میکنند. اگر تجربه‌ای آمیخته از لذت یا درد در شما به وجود بیاید ، تا آخر عمر آن عادت را خواهید داشت .
مثلاً اگر دست خود را روی شی‌ء داغی گذاشته یا سیم برق را لمس کنید، به شما شوک وارد می‌شود. این تجربه شاید فقط یک ثانیه طول بکشد ، اما برای همه‌ی عمر عادت نگذاشتن دست روی جسم داغ یا نگرفتن سیم برق را در خود خواهید داشت.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی