هر آنچه برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

www.SeminareMa.com

ما اینجا هستیم تا به شما اجازه ندیم رویا هایتان را فراموش کنید.
وب سایت : www.SeminareMa.com
تلگرام : https://t.me/Seminarema

محبوب کن - فیس نما
پیوندهای روزانه

روانشناسی ثروت و پولدار شدن!

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۳۷ ب.ظ

پول به عنوان یکی از مهمترین اختراعات تاثیرگذار بر زندگی همواره مورد علاقه نظریه پردازان در علوم مختلف بوده است. امروز به همت محققان، تحقیقاتی درخور توجه در زمینه پول صورت پذیرفته است. یکی از رویکردهای این توجه به موضوع پول، پرداختن به «روانشناسی ثروت» است. دانشی میان رشته ای که در مرز بین کسب و کار و روانشناسی به مطالعه می پردازد.

 اگر شما هم باورهای محدود کننده‌ای را درباره پول در ضمیر ناهوشیارتان جای داده‌اید، خارج شدن از حصار تنگ‌ فقر و بی‌پولی کاری دشوار است، چرا که ذهن ناهوشیار شما تمام تلاش‌تان را برای دستیابی به پول مختل می‌کند. به همین خاطر بیشتر مردم، زندگی‌شان را با این خیال به سر می‌برند که آنها هیچ‌گاه عرضه پولدار شدن را ندارند. با این حال کسانی نیز هستند که اگرچه به پولدار شدن خود ایمان دارند، اما راه دستیابی به آن را نمی‌دانند.

چگونه ثروتمند و پولدار شویم

روانشناسی پول و بیماری روانی مربوط به پول

در این مجال کوتاه نظری کوتاه به برخی از ابعاد روانشناسی پول خواهیم داشت. همانطور که اشاره شد یکی از موضوعات مورد علاقه در این حوزه، بیماری های روانی مربوط به پول است. یکی از تست های رایج در این بخش تست MBBS است. در این تست که از سال ۱۹۸۴ با ۱۱ هزار تحقیق میدانی استحکام علمی خود را حفظ کرده است، یکی از مراجع اصلی برای شناخت بیماری های روانی مربوط به پول است.

در این تست شش بیماری روانی درخصوص پول مورد آزمایش قرار می گیرند. وسواس پولی، تمایل به نگهداری پول، پول همیشه کم است، پول به عنوان منشأ قدرت، دیدگاه امنیتی به پول و نهایتا پول تابع تلاش و توانایی از جمله موضوعاتی است که فرد با انجام این تست می تواند در مورد نگرش خود به پول آنها را دریابد.
به هر شش عامل ۱۰ سوال اختصاص داده شده است. کسب نمره بین ۳۵ تا ۷۰ وضعیت نرمال و در غیر این صورت حکایت از نوعی بیماری روانی نسبت به پول دارد.

روانشناسی ثروت و پولدار شدن!


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی