هر آنچه برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

www.SeminareMa.com

ما اینجا هستیم تا به شما اجازه ندیم رویا هایتان را فراموش کنید.
وب سایت : www.SeminareMa.com
تلگرام : https://t.me/Seminarema

محبوب کن - فیس نما
پیوندهای روزانه

با آخرین تاکتیک ها و ترفندهای مطالعه آشنا شوید

پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵ ق.ظ

چگونه شما حجم زیادی مطلب را از جاهای مختلفی مثل کتاب‌ها و نوشته‌ها را وارد بخش قابل‌اعتمادی از ذهن خود می‌کنید؟ برای بسیاری این کاری بس دشوار است! لذا برای آسان‌تر شدن یادگیری مطالب در اینجا باهم چند مرحله را مرور می‌کنیم که اگر شما این مراحل را انجام دهید نه تنها مطالعه کردن دیگر برای شما دشوار نخواهد بود بلکه این امر برای شما لذت‌بخش خواهد شد.

۱- مطالب را برای خود جالب و جذاب کنید

یک بحث کاملاً جدی و منطقی انگیزه لازم را به شما نمی‌دهد و شما بعد از مدت کوتاهی دلسرد شده و مطالعه کردن را رها می‌کنید، و تجربه نیز ثابت کرده که انگیزه‌هایی مثل رفتن به دانشگاه خوب و یا ساختن آینده‌ای رویایی نیز انگیزش لازم را برای شخص فراهم نمی‌کند، حال سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه مطالبی  که قرار است بیاموزیم را برای خود جذاب و لذت‌بخش کنیم تا از خواندن و فراگیری آن‌ها خسته نشویم؟ بایستی همیشه به کار خود به هر طریق ممکن عشق بورزیم و زیبایی‌ها و کاربردهای آن را در زندگی خود مشاهده کنیم، مثلاً اگر شیمی و یا فیزیک و یا دروسی از این قبیل می‌خوانید با انجام دادن آزمایشی کاربرد آن مطالب را ببینید و یا اگر دروس نظری مثل ریاضی را می‌خوانید با اثبات کردن فرمول‌ها به یادگیری و جذاب کردن مطالب به خود کمک کنید و یا وقتی که به تفریح می‌روید به گوشه و کنار توجه کنید و به دنبال کاربرد مطالب خوانده‌شده بگردید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۲۸
  • ۳۷۱ نمایش
  • سمینار ما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی